تاثیر واکس کفش چرمی در رنگ کفش

تاثیر واکس کفش چرمی در رنگ کفش

واکس کفش از عمده محصولاتی است که  از دیرباز در همه جوامع علاوه بر انظباط شخصی روش نگهداری از چرم ها نیز به عهده واکس بوده است زیرا واکس ها دارای ترکیباتی هستند مانند : گلیسیرین – لانولین – پارابن که باعث انعطاف پذیری چرم ها می شود و براقیت جلای محصولات چرمی را می تواند برعهده داشته باشد.

و واکس هایی که اکثرا در بازرگانی بهناز تولید شده است دارای مواد گیاهی و با بالاترین کیفیت که پایه آب می باشد تولید شده است برای اطلاعات بیشتر در هر نوع واکس در ادامه مطلب برای شما توضیحاتی در مورد تاثیر واکس کفش چرمی در رنگ کفش داده خواهد شد.


رنگ کفش های چرمی

رنگی که روی چرم ها ایجاد می شود از سوی دباغی ها رنگ می شود و رنگدانه روی آن زده می شود تا در امختیار عموم و تولید قرار بگیرد و این رنگ ها داری رنگ های شیمیایی هستند که برای نگهداری از چرم های روی رویه ی چرمی طی 3 مرحله کشیده می شود.
و زمانی که ما محصولی از صنعت های چرمی را تهیه می کنیم باید به فکر نگهداری از این محصولات هم باشیم.

یکی از راه های نگهداری از این  نوع محصولات استفاده از واکس کفش است که در ادامه چند نوع آن را برای شما  تعریف خواهم کرد.

واکس هایی که دارای رنگ دانه و تثبیت رنگ مجدد چرم هستند واکس های رنگی در قالب رنگ مشکی -قهوه ای – عسلی و رنگ های بیشتری نیز در این زمینه که  دارای رنگ دانه باشد تولید شده است.


واکس کفش مشکی – کرمی + جامد

این نوع  واکس ها دارای واکس نرم و سخت هستند که هر دو دارای رنگ یکی با جلای بالا و یکی با جلای متوسط و نفوذ پذیری بالا که هردو برای چرم طبیعی و مصنوعی قابل استفاده هستند.

واکس کرمی

ساخته شده که دارای نرم کننده قوی است با محلول گیلیسیرین است که انعطاف و رطوبت چرم  را حفظ کرده و در برابر گرد و خاک حفظ می کند تا آسیبی به  چرم ها نرسد.

رنگدانه های موجود در این واکس های کفش باعث ایجاد رنگ دهی موقع استفاده می شود که رنگ چرم را به صورت کامل توسط این واکس های کرمی تثبیت می شود.

واکس های کرمی تاثیر پذیری بیشتری روی چرم ها دارند.


واکس های جامد

یک توصیه مهم  قبل از نوشتن اطلاعات واکس جامد برای شما داشته باشیم که :

توصیه  مهم  : فقط روی چرم های مصنوعی واکس های جامد استفاده شوند.
و به شدت چرم طبیعی را از بین می برند.

واکس های جامد دارای رنگ دانه می باشد ولی نسبت به واکس های کرمی و یاخمیری رنگ دهی کمتری دارند و کمتر روی چرم ها باقی می مانند.

اسپری های رنگ چرمی

اسپری های رنگ چرمی مناسب برای چرم های طبیعی و مصنوعی  که برای رنگ دهی روی چرم کاربرد دارد که نقش منسجم سازی رنگ و رنگ دهی روی چرم های آسیب دیده بیشتر استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما